کودکان دبستانی بیش از پیش درگیر رابطه با همسالان خود می شوند، ولی این افزایش ارتباط، ترس از طرد شدن  و تمسخر را به دنبال دارد. مسخره کردن در بین بچه ها عادی است. در بین برخی از کودکان این مسأله پذیرفته شده است، اما برای برخی از کودکان تحمل  مورد تمسخر واقع شدن، بسیار دشوار است. بعید نیست که کودک به کسی که او را مسخره کرده حمله کند. از آنجا که نقش همسالان در زندگی کودکان روز به روز بیشتر می شود، لازم است به بچه ها یاد دهیم که با احساس مسخره شدن کنار بیاید. زیرا واقعیت این است که برخی از کودکان و حتی برخی بزرگسالان به مسخره کردن دیگران عادت کرده اند و از این کار لذت می برند. با توجه به این امر که دیگران را نمی توانیم تغییر دهیم، بهتر است شیوه ی برخورد مناسب و کنار آمدن با این شرایط را به کودکان بیاموزیم تا احساسات آن ها جریحه دار نگردد.


عادی سازی

به کودک بگویید که تنها او نیست که مورد تمسخر واقع شده است. بلکه بسیاری از بچه ها و حتی بزرگتر ها گاهی توسط دیگران مورد تمسخر قرار می گیرند و یا حتی طرد می شوند. همواره افرادی هستند که اشتباه می کنند و دیگران را مسخره می کنند و در اکثر مواقع ما نمی توانیم آن ها را تغییر دهیم.


نادیده گرفتن

 

به بچه ها توضیح دهید اگر یک نفر به آن ها توهین کند یا آن ها را مسخره کند، احساس بدی نداشته باشد، چون مسخره شدن، به معنای مسخره بودن نیست. نام این کار، تحمل تمسخر اسن و به شکل زیر اجرایی می شود:


۱.در مرحله اول فکر کنید آیا گفته ی آن فرد در مورد شما واقعیت دارد؟


برای مثال فکر کنید یک نفر به شما می گوید: میمون! در آینه نگاه کنید و از خودتان بپرسید: آیا من میمون هستم؟


اگر جوابتان نه است، به خودتان بگویید: من نه زشت هستم و نه شبیه به میمون. پس چرا این حرف را جدی بگیرم و ناراحت شوم؟


 

از این حرف خوشم نمی آید، ولی ناراحت نمی شوم، زیرا این حرف درست نیست. پس آن را نادیده می گیرم و از کنار آن رد می شوم. اگر عصبانی شوم یعنی اینکه این حرف را جدی گرفته ام.  این کار باعث می شود افراد بیشتری من را مسخره کنن


۲.گاهی ممکن است ویژگی که در مورد تو می گویند، در تو وجود داشته باشد: مثلا می گویند: چاقالو و تو چاق هستی.


الف)لزومی ندارد از این حرف ناراحت شوی زیرا این فقط نظر چند نفر است و دلیل نمی شود همه چنین نظری راجع به تو داشته باشند.


ب)در چشمان آن ها نگاه کن و با صدای محکم چند ویژگی مثبت خودت را بگو. درست است که من چاق هستم اما در عوض زورم از شما بیشتر است. درست است که نمی توانم فوتبال بازی کنم اما نقاشی ام خوب است. خدا هر فردی را به گونه ای آفریده که ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد. همه نباید مثل هم باشند.


 

۳.به تعداد انگشتان دستتان ویژگی های مثبت خود را بشمارید و فقط به آن ها فکر کنید.


آموزش نادیده گرفتن تمسخر به کودکان


Armoo مسخره ,تمسخر ,کودکان ,مورد ,ویژگی ,نادیده ,مورد تمسخر ,نادیده گرفتن ,گرفتن تمسخر ,آموزش نادیده ,داشته باشد ,نادیده گرفتن تمسخر ,آموزش نادیده گرف منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود فایل های کمیاب pointer دستور پخت سرآشپز آوا دانلود, بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد نانوف یوفایل تازه ترین مقالات در حوزه روانشناسی بیکسبی کوین چیست؟ (BixBcoin)